Tytuł pozycji:
Zmiany paradygmatów w zarządzaniu
Współczesne zarządzanie wkroczyło w fazę zmiany paradygmatów głównie na skutek globalizacji, turbulencji otoczenia, nasilenia konkurencji i rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wiele z dotychczasowych paradygmatów przestało być twórczych poznawczo, nie stanowiąc już ram do przyrostu wiedzy i tworzenia szczegółowych teorii. Pojawiły się zatem nowe, coraz powszechniej akceptowane przez środowisko naukowe. Artykuł przedstawia wybrane paradygmaty, które zyskały na znaczeniu we współczesnej teorii i praktyce zarządzania.
Contemporary management has co me in the phase of paradigms’ change because of globalization, turbulence of an environment, hypercompetition and development of information and communication technologies. Many of previous paradigms stop to be useful in extending of knowledge and creating of particular theories. There are new paradigms, which are more and more accepted by the scientific community. The article presents the chosen paradigms, which gain in significance in the contemporary management theory and practice.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).