Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Developing a Hybrid Method of Analytical Hierarchy Process and Additive Ratio Assessment for Ranking Suppliers: A Case Study of an Indonesian Concrete Manufacturing Company

Tytuł:
Developing a Hybrid Method of Analytical Hierarchy Process and Additive Ratio Assessment for Ranking Suppliers: A Case Study of an Indonesian Concrete Manufacturing Company
Autorzy:
Ristono, Agus
Wahyuningsih, Tri
Madyno Putro, Gunawan
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
additive ratio assessment
ARAS
analytical hierarchical process
AHP
delphi
criteria selection
supplier ranking
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Indonesia is developing its infrastructure to remain competitive in the global market, focusing on projects such as the construction of toll roads and bridges, which require large volumes of precast concrete products. Accordingly, it is important to focus on the quality of suppliers so that the products meet the requirements of companies and consumers. This case study aimed to develop a proposed model for ranking suppliers, employing the Additive Ratio Assessment and Analytical Hierarchy Process. Furthermore, it examined the practical application of the proposed model in an Indonesian concrete manufacturing company. The Delphi method was employed to enhance decision-making in criteria selection, considering that it determines the reliability of the supplier ranking. The study demonstrated that the proposed method yielded a practical solution and was not sensitive to parameter changes. Sensitivity analysis can help decision-makers evaluate the resilience of the process by determining the effect of change in the primary criteria on supplier ranking. Therefore, establishing a straightforward methodology enables managers in the concrete industry to identify the most suitable supplier. Additionally, this approach assists managers in categorizing intricate decision-making challenges into straightforward methodologies. The study provides managers in the Indonesian concrete industry with a thorough understanding of the variables that must be assessed when selecting suppliers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies