Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola wycieczek w edukacji środowiskowej i wychowaniu uczniów

W artykule zostało opisane znaczenie wycieczek w wychowaniu uczniów w zakresie ekologii i ochrony przyrody. Wyjaśniono istotę edukacji i wychowania ekologicznego, zasady edukacji ekologicznej. Opisano wycieczkę jako główną formę organizacji nauczania biologii w szkole. Opisana została również struktura i metodyka prowadzenia przyrodniczych wycieczek. Zostało podkreślone znaczenie połączenia racjonalnego, emocjonalnego i praktycznego aspektu w czasie trwania wycieczki. Przedstawiono wybrane formy pracy w czasie wycieczek, które przyczyniają się do ekologicznej edukacji uczniów, kształtowania u nich zasad postępowania w naturze, troskliwej opieki nad nią i motywacji do działań z zakresu ochrony przyrody w czasie trwania wycieczek. Zostały sformułowane wnioski o znaczeniu wycieczek z biologii w procesie edukacji i wychowania ekologicznego dzieci w wieku szkolnym.
The article covers the importance of excursions in the ecological and environmental protection of pupils’ education. The essence of ecological education and upbringing, the main principles of ecological education are revealed. The potential of the school biology course for the implementation of ecological education and upbringing has been analyzed. The excursion as the leading form of organizing the teaching of biology at school has been described. The structure and methodology of conducting nature excursions are described. The authors made the emphasis on the importance of combining rationality, emotionality and practicality during the excursion. Several excursions working forms were presented that promote the ecological education of pupils, form their rules of behavior in nature, careful attitude to it and the motivation to environmental protection activities during excursions. The authors make the conclusions of the importance of excursions in biology in the process of ecological education, pupils’ education and their upbringing.
1. Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).
2. Podano również drugą wersję pisowni imienia i nazwiska autorki z Ukrainy: Nataliia Hrytsai.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies