Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modernizacja infrastruktury kolejowej jako przykład dążenia do integracji europejskiej przestrzeni transportowej

Tytuł:
Modernizacja infrastruktury kolejowej jako przykład dążenia do integracji europejskiej przestrzeni transportowej
Autorzy:
Mutwil, A.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
infrastruktura kolejowa
modernizacja
Centralna Magistrala Kolejowa CMK
CMK
sieć transportu kolejowego
railway infrastructure
modernization
railway network
Central Trunk Line
TEN-T
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Stworzenie sieci połączeń kolejowych umożliwiającej swobodny przepływ osób i towarów w ramach Unii Europejskiej wymaga szeregu dostosowań w infrastrukturze tej gałęzi transportu. Parametry istniejącej w Polsce sieci kolejowej odbiegają od wymogów zawartych w umowach AGC i AGTC 2. Priorytety rozwoju sieci kolejowej przyjęte przez PKP PLK S.A. są związane przede wszystkim z modernizacją linii kolejowych. Jednym z głównych założeń jest dążenie do zintegrowania polskiego transportu kolejowego z systemem Unii Europejskiej w aspekcie interoperacyjności linii kolejowych. Konieczne są zatem działania modernizacyjne w zakresie istniejącej infrastruktury, ale również nowe inwestycje infrastrukturalne. Celem artykułu jest przedstawienie problematyki kształtowania spójnej i interoperacyjnej sieci transportu kolejowego na przykładzie działań realizowanych na Centralnej Magistrali Kolejowej.
This paper discusses issues involving the creation of the single transport market taking as an example rail transport. Creating such a market has taken time and required many initiatives aimed at integration on a European scale. The paper addresses the issue of the TEN-T and TINA programmes (included in the TEN-T programme in 2007) as guidelines in the areas of adaptation and integration of transport. An important issue in integration is to create a network of high-speed connections in Europe, which will ensure the free movement of persons, goods, capital and services. The empirical aspect refers to activities related to the modernization of the Central Trunk Line, which is part VI of a transport corridor. Ongoing works are related to the adjustment of this line to achieve speeds of 200 km/h and 300 km/h taking into account aspects of environmental conservation. The aim of these works is to adapt the railway infrastructure in Poland to High Speed Rail in the near or distant future.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies