Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identification of Parameters of the Hydrostatic Model of the Working Equipment Drive System of a Wheel Loader to Study the Effectiveness of the Energy Recovery System

Tytuł:
Identification of Parameters of the Hydrostatic Model of the Working Equipment Drive System of a Wheel Loader to Study the Effectiveness of the Energy Recovery System
Autorzy:
Rudzki, Cezary
Rubiec, Arkadiusz
Bartnicki, Adam
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
mechanical engineering
energy recovery
hydrostatic drive system
identification tests
inżynieria mechaniczna
rekuperacja energii
hydrostatyczny układ napędowy
badania identyfikacyjne
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Research conducted on hybrid drive systems of working machines is quite often limited to simulation studies, omitting the experimental determination of the parameters of a real machine. The article describes the course and results of experimental identification studies, which, in the further part of broader research, will be used to validate the hydrostatic model of the wheel loader drive system, which will be used to research the effectiveness of the energy recovery system. After defining the machine and identifying the structure and components of its drive system, the parameters that were determined during the research were determined. The identification tests were divided into two groups. The first of them was aimed at determining the operating parameters of the real object under different operating conditions, while the second one enabled the determination of dynamic parameters in response to impulse forcing. Based on the measurements, the time courses of the measured quantities and all assumed parameters were determined.
Badania prowadzone nad hybrydowymi układami napędowymi maszyn roboczych, dość często, ograniczają się do badań symulacyjnych z pominięciem eksperymentalnego wyznaczenia parametrów rzeczywistej maszyny. W artykule opisano przebieg oraz wyniki, identyfikacyjnych badań eksperymentalnych, które w dalszej części szerzej zakrojonych badań wykorzystane zostaną w procesie walidacji modelu hydrostatycznego układu napędowego ładowarki kołowej, z wykorzystaniem którego przeprowadzone zostaną badania efektywności układu rekuperacji energii. Po zdefiniowaniu maszyny oraz zidentyfikowaniu struktury i komponentów jej układu napędowego, określono parametry, które były wyznaczane w trakcie prowadzonych badań. Badania identyfikacyjne podzielono na dwie grupy. Pierwsza z nich miała na celu wyznaczenie parametrów pracy obiektu rzeczywistego przy różnych warunkach pracy, natomiast druga umożliwiła wyznaczenie parametrów dynamicznych, jako odpowiedzi na wymuszenie o charakterze impulsu. Na podstawie przeprowadzonych pomiarów wyznaczone zostały przebiegi czasowe mierzonych wielkości oraz wszystkie zakładane parametry.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies