Tytuł pozycji:
Projektowanie wnętrz obiektów edukacyjnych. Przedszkole - wybrane aspekty
W artykule omówiono wybrane aspekty projektowania wnętrz w przestrzeniach edukacyjnych przeznaczonych dla najmłodszych - dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Projektowanie wnętrz przedszkolnych wymaga od projektanta wieloaspektowej analizy potrzeb funkcjonalnych różnych grup użytkowników. W artykule przedstawiono również możliwość wykorzystania analizy ścieżek funkcjonalnych (ang .functional path analysis) w kontekście projektowania wnętrz przedszkola modułowego, na przykładzie prac wykonanych przez studentów 3 semestru I stopnia kierunku architektura wnętrz w ramach przedmiotu teoria i podstawy projektowania wnętrz w obiektach usługowych w roku akademickim 2019/2020.
The article discusses selected aspects of interior design in educational spaces intended for the youngest - children aged 3 to 6 years. Designing preschool interiors requires from the designer a multi-faceted analysis of the functional needs of various user groups. The article presents the use of the Functional Path Analysis in the context of interior design of a modular kindergarten, based on the examples made by students of the 3rd semester (first-cycle studies, Interior Design) as part of the theory and basics of interior design in service facilities at RA 2019-2020.