Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wielkoformatowe elektroniczne reklamy a bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego

Tytuł:
Wielkoformatowe elektroniczne reklamy a bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego
Autorzy:
Domke, K.
Zalesińska, M.
Wandachowicz, K.
Skrzypczak, P.
Mroczkowska, S.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo ruchu drogowego
reklama elektroniczna
badanie symulacyjne
road safety
electronic billboard
simulation testing
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dokonano przeglądu wymagań i ograniczeń stawianych wiekoformatowym elektronicznym ekranom reklamowym. Opisano stanowisko badawcze, metodykę badań i podstawowe wyniki otrzymane w trakcie symulacyjnych badań oddziaływania reklam wielkoformatowych na zachowania kierowców. Stwierdzono negatywny wpływ polegający na wydłużeniu czasu reakcji na zdarzenie drogowe w sytuacjach z działającymi w porze nocnej reklamami elektronicznymi. Wpływ ten uzależniony jest m.in. od średniej luminancji reklamy.
A review of the requirements and the limitations of digital advertising billboards was made. The position of research, methodology and basic results from the simulation study of the impact on drivers' behavior with advertising billboards where described. A negative effect in slowing human response in driving situations during the night-time when digital advertising billboards are in driver’s view was noted. This effect depends, among others, on the average luminance of billboards.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies