Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modyfikacja układu zasilania i układu zapłonowego silnika benzynowego w celu zasilania etanolem

Tytuł:
Modyfikacja układu zasilania i układu zapłonowego silnika benzynowego w celu zasilania etanolem
Autorzy:
Hebzda, M.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
etanol
alkohol etylowy
temperatura
modyfikacja układu zasilania
modyfikacja układu zapłonowego
Shell Eco Marathon
wtrysk
ethanol
ethyl alcohol
temperature
modification of power supply system
modification of the ignition system
injection
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy ujęto niezbędne elementy wymagane do zmiany gaźnikowego układu zasilania, przystosowanego do benzyny, na zasilanie wtryskowe etanolem. Obliczono moment bezwładności koła zamachowego, tak by silnik pracował z wymaganą równomiernością biegu po zwiększeniu stopnia sprężania. Przedstawiono różnicę w poborze ciepła przez etanol oraz benzynę. Skupiono się głównie na problemie niedogrzewania się silnika, spowodowanym własnościami charakterystycznymi alkoholu etylowego. W celu pozyskania ciepła niezbędnego do odparowania paliwa połączono układ dolotowy z kolektorem wydechowym w taki sposób, aby część ciepła, które zostało przekazane, pomagała w ogrzewaniu powietrza zasysanego przez silnik. Przedstawiono wyniki zastosowanych modyfikacji. Doświadczalnie dobrano optymalne warunki pracy silnika.
The article contains necessary elements required for changing the carburetor system, adapted for gasoline to ethanol fuel injection. The moment of inertia of the flywheel was calculated so that the engine worked with the required uniformity, after increasing the compression ratio. The difference in heat consumption of ethanol and gasoline was presented. The article focused mainly on the problem of engine not achieving the proper temperature of work due to the characteristic properties of ethyl alcohol. In order to obtain the heat required to evaporate the fuel, the intake manifold and the exhaust manifold were connected in such a way that a portion of the heat is transferred to assist in heating the air sucked by the engine. The results of applied modifications are presented. The engine operating conditions were chosen experimentally.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies