Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza drgań masy nieresorowanej oraz resorowanej w aspekcie diagnostyki niewyrównoważenia koła ogumionego samochodu

Tytuł:
Analiza drgań masy nieresorowanej oraz resorowanej w aspekcie diagnostyki niewyrównoważenia koła ogumionego samochodu
Autorzy:
Prażnowski, K.
Bieniek, A.
Graba, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
masa nieresorowana
masa resorowana
analiza drgań
niewyrównoważenie koła
damped mass
undamped mass
vibration analysis
wheel unbalance
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono metodę identyfikacji niewyrównoważenia koła ogumionego samochodu osobowego na podstawie analizy drgań masy resorowanej. W celu weryfikacji funkcji wymuszającej drgania nadwozia wywołane przez niewyrównoważone koło ogumione znaną masą, przeprowadzono pomiar przyspieszeń masy nieresorowanej oraz resorowanej badanego pojazdu wykorzystując hamownię podwoziową. Takie rozwiązanie pozwoliło na przeprowadzenie badań stymulujących zachowanie pojazdu w warunkach ruchu drogowego wolnych od zakłóceń nierówności drogi. Znając prędkość liniową pojazdu oraz promień dynamiczny koła, określono zakres częstotliwości w którym spodziewane są zmiany przyspieszeń liniowych wywołanych przez niewyrównoważone koło .Do analizy zarejestrowanego sygnału z czujnika przyspieszenia wykorzystano funkcję dyskretnego przekształcenia Fouriera oraz krótko czasową transformatę Fouriera. Określono wartości współczynnika uwielokrotnienia amplitudy drgań w kierunku pionowym dla zadanej masy niewyrównoważonej.
This paper presents a method for use in identification of imbalance of a wheel and tire assembly in a passenger car on the basis of analysis of vibration of undamped mass. In order to verify the function used to induce chassis vibrations, the measurement of acceleration of the undamped and damped massed of the car was undertaken on a test bench. This solution made it possible to conduct research involving stimulation of car behavior in the conditions of a road test free of interference from road roughness. Knowing the linear velocity of the car and the dynamic radius of the wheel , the range of the frequency in which variations are forecasted in linear accelerations in a car from an imbalanced wheel. The analysis of the signal registered from an acceleration sensor applied function of discreet Fourier transform and short-term Fourier transform. The value of the multiple of coefficient of amplitude vibration in the vertical direction was obtained for a given imbalanced mass.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies