Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emission testing of diesel multiple units complying with different emission standards during real operating conditions

Tytuł:
Emission testing of diesel multiple units complying with different emission standards during real operating conditions
Autorzy:
Rymaniak, Łukasz
Sobczak, Jakub
Szymlet, Natalia
Pielecha, Piotr
Wiśniewski, Sławomir
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
exhaust emission
railbus
real operating conditions
PEMS
combustion engines
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents comparative studies on pollutant emissions from railbuses meeting different emission standards (Stage IIIA and Stage IIIB). Measurements were conducted under real-world operating conditions on routes regularly serviced by the tested vehicles during passenger operations. The obtained results enabled the evaluation of vehicle operating conditions and propulsion systems, the assessment of emission intensity as a function of driving parameters, the determination of road-specific and unit-specific emission factors, and comparisons with homologation limits. The vehicle compliant with the newer emission standard demonstrated a reduced environmental impact, particularly regarding particulate matter emissions. Object A achieved 0.03 g/km and 0.005 g/kWh in the test, while the second object achieved 0.14 g/km and 0.03 g/kWh. Significant differences were also recorded for CO. The object with the higher approval standard achieved a CO emission of 9 g/km and 1.36 g/kWh. For vehicle B, obtained 14.71 g/km and 3.22 g/kWh respectively. However, the analysis revealed that selected toxic compounds exceeded legislated limits during testing. The tested vehicles exceeded the permitted NOx and HC pollutant emission standards by between 5% and 50%.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies