Tytuł pozycji:
Zarządzanie logistyczne jako element poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
W artykule przedstawiono wybrane zagadnienia związane z zarządzaniem procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie działającym w branży metalowej. W tym celu dokonano ich analizy i oceny. Następnie zaprezentowano wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród wybranych losowo klientów przedsiębiorstwa. Miało ono za zadanie ocenić poziom satysfakcji z dotychczasowej współpracy i spełnienie wymagań klientów. Odbiorca i stopień jego zadowolenia jest bowiem jednym z wyznaczników efektywności zachodzących w przedsiębiorstwie procesów logistycznych. Przeprowadzone analizy pozwoliły na wysunięcie odpowiednich wniosków i wskazanie kierunków doskonalenia, które mogą wpłynąć na wzrost stopnia spełnienia wymagań klienta i poprawę procesów logistycznych.
In this article was presented selected issues related with management of logistic processes in the company functioning in metal branch. For this purpose, was made their analysis and evaluation. Then presented results of the survey conducted among selected random customers of company. This survey was conducted to assess the level of satisfaction with the existing cooperation and fulfillment of customer requirements. In fact, the recipient and the degree of his satisfaction is one of the determinants of the effectiveness existing in the company processes of logistics. The conducted analyzes have allowed to eject the relevant conclusions and indication of the directions improvement, which may affect the growth of the fulfillment of customer requirements and improvement of logistics processes.