Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modernisation of the Janikowo-Piechcin material ropeway

Tytuł:
Modernisation of the Janikowo-Piechcin material ropeway
Autorzy:
Rokita, T.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
ropeway
modernisation
remodelling
kolej linowa
modernizacja
przebudowa
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents the only material ropeway in Poland – Janikowo-Piechcin. This ropeway, due to the long and intensive use, requires a serious upgrade, which must be spread over the next few years. This paper describes only two elements of the modernisation, namely modernisation of the propulsion (partly completed) and the remodelling of section No. 5 (currently in progress). The modernisation of the propulsion involves the use of a frequency inverter to power the ropeway’s motor. It should be emphasised that this was the first time this type of propulsion has been used in a ropeway in Poland. Remodelling of section No. 5 involves a new arrangement of the en-route supports, a new design of the supports, and accessories for guiding the ropes (saddles and sheaves). Also, a new design solution was introduced for the tensioning and anchoring stations. All of these actions are intended to enable safe and reliable operation of the ropeway over the next several years at minimum.
W niniejszym artykule przedstawiono jedyną w Polsce kolej linową towarową Janikowo-Piechcin. Kolej ta ze względu na długą oraz intensywną eksploatację wymaga poważnej modernizacji, która musi być rozłożona na najbliższych kilka lat. W pracy opisano jedynie dwa kierunki modernizacji, a mianowicie wykonaną już częściową modernizację napędu oraz realizowaną obecnie przebudowę odcinka nr 5. Modernizacja napędu polegała na zastosowaniu przemiennika częstotliwości do zasilania silnika kolei. Należy podkreślić, że było to pierwsze w Polsce zastosowanie tego typu napędu do kolei linowej. Przebudowa odcinka nr 5 polega na nowym rozstawieniu podpór trasowych, zastosowaniu nowej konstrukcji podpór oraz ich wyposażenia do prowadzenia lin kolei (siodeł i krążków). Wprowadzono też nowe rozwiązania konstrukcyjne stacji napinająco-kotwiących. Wszystkie opisane działania mają na celu umożliwienie bezpiecznej i niezawodnej eksploatacji kolei przez najbliższe co najmniej kilkanaście lat.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies