Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Etos inżyniera we współczesnym społeczeństwie. Cz. VIII, Wpływ wybranych aspektów kulturowych na etos inżyniera

Tytuł:
Etos inżyniera we współczesnym społeczeństwie. Cz. VIII, Wpływ wybranych aspektów kulturowych na etos inżyniera
Autorzy:
Sawicki, Antoni
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
etos zawodowy
inżynierowie
edukacja techniczna
ethos
technical education
engineers
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono pozytywne i negatywne skutki upowszechniania szerokich horyzontów wiedzy wśród absolwentów politechnik. Przeanalizowano wpływ różnego traktowania rynku pracy przez media, polityków, urzędników, szkoły i uczelnie na niekompatybilność dyplomów z potrzebami zgłaszanymi przez pracodawców. Podkreślono bardzo aktualną potrzebę wzmocnienia etosu wiedzy inżynierskiej, która powinna być dostępna, wysoka, aktualna i użyteczna, a przez to bardzo wartościowa. Poddano krytycznej ocenie system masowego upowszechnienia dyplomów inżynierskich i uprawnień technicznych. Scharakteryzowano często niewystarczające zaangażowanie samorządów w rozwijanie kultury technicznej mieszkańców, która w znacznym stopniu wpływa na edukację techniczną i rozwój gospodarczy regionów. Wskazano na pozytywne i negatywne sposoby działań i uzyskiwane efekty wynikające z solidarności i rywalizacji zawodowej inżynierów.
Positive and negative effects of promoting wide horizons of knowledge among university graduates have been presented. Influence | of uneven treatment of job market by media, politicians, clerks, schools, and universities on incompatibility between between diplomas and employers' needs has been analyzed. Current need for strengthening ethos of knowledge among engineers has been stressed, which should be available, high, up-to-date, and useful, and thus very valuable. System of mass dissemination of engineer diplomas and technological permissions has been critically assessed. Frequent insufficient engagement of local authorities in developing technical culture of their citizens has been characterized, which largely influences technical education and economical development of regions. Positive and negative actions that result from cooperation and competition between engineers have been indicated.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies