Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Unmanned surface vehicles in maritime critical infrastructure protection applications — LNG terminal in Świnoujście

Tytuł:
Unmanned surface vehicles in maritime critical infrastructure protection applications — LNG terminal in Świnoujście
Autorzy:
Miętkiewicz, R.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
unmanned surface vehicles
maritime security applications
unmanned platforms
unmanned maritime vehicles
bezzałogowe jednostki nawodne
platformy bezzałogowe
system morski autonomiczny
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In order to first Baltic LNG terminal in Świnoujście construction, issues concerning maritime critical infrastructure protection as a part of Maritime Security appeared. With the increasing natural gas demand LNG terminal in Świnoujście could be a possible terrorist attack target as well as the LNG carriers crossing the choke point of Baltic Straits and sailing through the littoral waters of Polish and other Baltic counties coastline. Experts do not fully agree on possible effects and results of successful terrorist assault on LNG carrier at sea nor at harbor. Unmanned platforms begin to play prominent role in military, oceanography or academic applications. With the announcement of reducing the hazard for deck operators especially in high-risk regions, it is predicted that unmanned platforms will play crucial role in Maritime Security systems in the nearest future. This paper discusses the design of the USV dedicated to LNG terminal protection tasks introduces potential equipment options and missions scenarios of first Polish unmanned platform ‘Edredon’.
Budowa gazoportu w Świnoujściu jest niezmiernie istotna dla bezpieczeństwa energetycznego państwa. W związku z dywersyfikacją dostaw surowca o znaczeniu strategicznym należy zapewnić odpowiedni poziom ochrony tego specyficznego pod wieloma względami morskiego obiektu infrastruktury krytycznej. Jedną z idei jest włączenie do systemu ochrony terminala LNG morskich pojazdów bezzałogowych, których rozwój w ostatnich latach jest bardzo dynamiczny. Postęp technologiczny umożliwia dziś, co potwierdził bezzałogowy pojazd ‘Edredon’, wybudowanie w oparciu o krajowy potencjał naukowy i przemysłowy platform zdolnych do realizacji szerokiej gamy zadań na morzu.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies