Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie narzędzi CAx w procesie projektowym bezzałogowego aparatu latającego. Część 2 – model strukturalno-masowy

Tytuł:
Wykorzystanie narzędzi CAx w procesie projektowym bezzałogowego aparatu latającego. Część 2 – model strukturalno-masowy
Autorzy:
Grodzki, W.
Łukaszewicz, A.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
CAx
bezzałogowy pojazd latający
projektowanie
model
unmanned aerial vehicle
designing
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obecnie dysponujemy szerokim dostępem do komputerowych narzędzi wspomagających projektowanie (CAx). Powszechnie znanym jest środowisko SolidWorks łączące w sobie możliwość wykonania wirtualnego modelu (CAD), przeprowadzenie analiz (CAE) oraz opracowanie kompleksowej technologii wytwarzania (CAM) [1, 2]. W przypadku modelowania złożeń w parametrycznych systemach CAD istnieją dwie techniki modelowania: • modelowanie "od dołu do góry" (z ang. buttom-up approach) - jest to tradycyjne podejście do projektowania polegające na tworzeniu pojedynczych części, a następne wykonanie na ich podstawie określonego złożenia, • modelowanie "od góry do dołu" (z ang. top-down approach) - polega na zaprojektowaniu części w kontekście złożenia. Istotą tego podejścia jest to, że geometria nowego komponentu bazuje na istniejących już komponentach. W praktyce najczęściej stosuje się metodę mieszaną, będącą połączeniem powyższych dwóch sposobów modelowania złożeń. Poza możliwością wyboru strategii projektowania mamy do dyspozycji różne typy modelowania, takie jak: bryłowe, powierzchniowe, hybrydowe (bryłowo-powierzchniowe) oraz wieloobiektowe, mające znaczący wpływ na czas oraz precyzję wykonywanego zadania. W pracach Łukaszewicza [3, 4] przedstawiono zastosowanie modelowania geometrycznego w parametrycznych systemach CAD przy projektowaniu bezzałogowych aparatów latających (BAL). Niniejszy artykuł jest kontynuacją referatu proponującego metodykę postępowania podczas projektowania bezzałogowego aparatu latającego. Pierwsza część pracy przedstawia również etap tworzenia układu płatowca wraz z opracowanym zespołem skrzydło - usterzenia ("część 1 - analiza aerodynamiczna"). W drugiej cześć opracowania przedstawiony zostanie etap konstrukcyjno-technologiczny opracowania wirtualnego modelu 3D BAL z wykorzystaniem wyżej wymienionych strategii projektowych oraz różnych sposobów modelowania ("część 2 - model strukturalno-masowy").
This paper presents mass and structural model design along with manufacturing process using CAx tools based on proposed methodology. Geometrical modelling and mass analysis was carried out in SolidWorks environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies