Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Akceptacja konsumencka żywności utrwalanej innowacyjnymi metodami

Tytuł:
Akceptacja konsumencka żywności utrwalanej innowacyjnymi metodami
Autorzy:
Kruszewski, B.
Kalisz, S.
Grobelna, A.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
innowacyjne techniki utrwalania
akceptacja konsumencka
edukacja konsumentów
innovative technics of preservation
consumer acceptance
consumer education
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Międzynarodowy rynek produktów spożywczych utrwalanych nowoczesnymi metodami jest niewielki i wciąż się rozwija. Najbardziej obiecujące technologie to wysokie ciśnienia (HPP) oraz pulsacyjne pole elektryczne (PEF). Jedną z barier rozwoju jest niewystarczająca akceptacja konsumentów wynikająca z braku wiedzy o nowych metodach utrwalania żywności oraz negatywnych skojarzeń niektórych nazw technologii. Ewaluację akceptacji konsumenckiej w przypadku innowacyjnego produktu należy przeprowadzić już na etapie jego projektowania. W procesie ewaluacji rynku żywności powinno się uwzględnić różne kryteria będące mieszanką kulturowych, społecznych i poznawczych postaw konsumentów. Niezbędna jest także ciągła komunikacja i informowanie konsumentów o stwierdzonych w wielu badaniach korzyściach wynikających z zastosowania nowych technologii, takich jak zachowanie wartości odżywczych czy przedłużona trwałość.
The international market of products preserved by innovative methods is small but still growing. The most promising technologies are high pressure processing (HPP) and pulsed electric field (PEF). One of the barriers to product development is insufficient consumer acceptance resulting from lack of knowledge about the operation principle and negative associations of some technologies names. Evaluation of consumer acceptance of an innovative product should be carried out from the product design stage. The evaluation should comprise various criteria that are mix of cultural, social and cognitive attitudinal variables of consumers. Continuous communication and rising consumer awareness about the benefits confirmed by many studies, such as high nutritional value and extended shelf life, are needed.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies