Tytuł pozycji:
Analiza sygnału przyspieszenia masy resorowanej i nieresorowanej samochodu osobowego pod kątem identyfikacji poziomu niewyrównoważenia koła ogumionego
W celu weryfikacji funkcji wymuszającej drgania nadwozia wywołane przez niewyrównoważone koło ogumione znaną masą, przeprowadzono pomiar przyspieszeń masy nieresorowanej oraz resorowanej badanego pojazdu, wykorzystując hamownię podwoziową. Pozwoliło to na przeprowadzenie badań stymulujących zachowanie pojazdu w warunkach ruchu drogowego wolnych od zakłóceń nierówności drogi. Na podstawie prędkości liniowej pojazdu określono zakres częstotliwości, w którym spodziewane są zmiany przyspieszeń liniowych wywołanych przez niewyrównoważone koło. Do analizy zarejestrowanego sygnału z czujnika przyspieszenia wykorzystano wybrane metody spektralne. Jako parametr diagnostyczny określający wpływ zakłóceń pochodzących od nierówności drogi w trakcie testu.