Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza sygnału przyspieszenia masy resorowanej i nieresorowanej samochodu osobowego pod kątem identyfikacji poziomu niewyrównoważenia koła ogumionego

Tytuł:
Analiza sygnału przyspieszenia masy resorowanej i nieresorowanej samochodu osobowego pod kątem identyfikacji poziomu niewyrównoważenia koła ogumionego
Autorzy:
Prażmowski, K.
Graba, M.
Bieniek, A
Mamala, J.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
drgania
niewyrównoważenie koła
nierówności drogi
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W celu weryfikacji funkcji wymuszającej drgania nadwozia wywołane przez niewyrównoważone koło ogumione znaną masą, przeprowadzono pomiar przyspieszeń masy nieresorowanej oraz resorowanej badanego pojazdu, wykorzystując hamownię podwoziową. Pozwoliło to na przeprowadzenie badań stymulujących zachowanie pojazdu w warunkach ruchu drogowego wolnych od zakłóceń nierówności drogi. Na podstawie prędkości liniowej pojazdu określono zakres częstotliwości, w którym spodziewane są zmiany przyspieszeń liniowych wywołanych przez niewyrównoważone koło. Do analizy zarejestrowanego sygnału z czujnika przyspieszenia wykorzystano wybrane metody spektralne. Jako parametr diagnostyczny określający wpływ zakłóceń pochodzących od nierówności drogi w trakcie testu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies