Tytuł pozycji:
Badanie wpływu mikroemulsji wodno-paliwowych na okres zwłoki samozapłonu w silniku o zapłonie samoczynnym
Przedstawiono wyniki badań dotyczących wpływu wody zdyspergowanej w mikroemulsji paliwowej na zmianę okresu jej samozapłonu. Określono wybrane właściwości fizyczno-chemiczne oleju napędowego (ON) oraz testowanych mikroemulsji zawierających 4 lub 8% mas. wody destylowanej. Paliwa te wykorzystano do zasilenia silnika badawczego firmy AVL. Wyniki potwierdziły, że obydwie testowane mikroemulsje wodno-paliwowe charakteryzowały się mniejszą skłonnością do samozapłonu niż ON.
Gas oil and its aq. microemulsions (4 and 8% by mass) were tested as fuel in diesel engine. Both tested microemulsions had lower ability for self-ignition than the gas oil. Selected phys.-chem. properties of tested fuels were detd.
1. Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).
2. Projekt był finansowany w ramach programu Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie - Regionalnej Inicjatywy Doskonałości, finansowanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, umowa nr 030/R1D/2018/9.