Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tarcie w napędach hydrostatycznych

Tarcie występuje powszechnie i ma podstawowe znaczenie w modelowaniu dynamiki napędów hydrostatycznych. Jest to zjawisko negatywne, ponieważ powoduje opory ruchu, dyssypację energii, zmniejszenie sprawności, zużycia par trących. Tarcie w napędach hydrostatycznych jest procesem złożonym i zmieniającym się w czasie. W modelach dynamicznych z reguły wystepuje siła tarcia lepkiego Fv. W modelowaniu dynamiki nieliniowych napędów hydrostatycznych częściej korzysta się z ogólnego wzoru Tustina.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies