Tytuł pozycji:
Numeryczna identyfikacja wpływu podłoża odkształcalnego na proces sprzężenia pomiędzy kołem napędowym a gąsienicą elastomerową
W artykule dokonano analizy oddziaływania podłoża odkształcalnego na wielkość przenoszonego momentu napędowego pomiędzy kołem napędowym a gąsienicą elastomerową. Wykazano, że oddziaływanie podłoża odkształcalnego, wskutek dodatkowych nacisków na łuku opasania koła napędowego może, w pewnych warunkach, znacząco zwiększać moment przenoszony przez sprzężenie cierne koła napędowego z gąsienicą elastomerową. W analizie uwzględniono ograniczoną przydatność modelu Eulera do opisu przenoszenia momentu pomiędzy kołem napędowym z podatną okładziną elastomerową a gąsienicą elastomerową.
The article includes the analysis of deformable ground influence on the volume of driving moment transmitted between a drive pulley and elastomeric track. It has been demonstrated that the influence of deformable ground, as a result of additional pressures working on wrap of a drive pulley may, in some circumstances, considerably increase the moment transmitted by means of friction feedback of a drive pulley with elastomeric track. Increase of driving moment may be higher than 50%. The analysis includes limited applicability of Euler and Entelwein’s law in the description of transmitting the moment between a drive pulley with elastomeric lining and elastomeric track.