Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sterowanie układem napędowym z przekładnią bezstopniową CVT

Tytuł:
Sterowanie układem napędowym z przekładnią bezstopniową CVT
Autorzy:
Pawelski, Z.
Pałczyński, T.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
układ napędowy
przekładnia bezstopniowa
automatyczna skrzynia biegów
drive system
continuous variable transmission
automatic gearbox
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W klasycznej, automatycznej skrzyni biegów kolejne przełożenia są realizowane z szeregu przekładni planetarnych, załączanych lub wyłączanych hydraulicznie przez zespół sprzęgieł. Tarcie i poślizg sprzęgieł obniża sprawność mechaniczną układu i podwyższa tym samym zużycie paliwa. Ponadto procesowi temu często towarzyszy "szarpnięcie" obniżające komfort jazdy. W przekładni CVT załączane hydraulicznie sprzęgła cierne i przekładnie planetarne zostały zastąpione przez dwa rozsuwane koła pasowe o zmiennej geometrii, połączone wieloczłonowym pasem stalowym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies