Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uszkodzenia erozyjne powierzchni roboczych łożysk ślizgowych silników spalinowych, powodowane przez zjawisko kawitacji

Tytuł:
Uszkodzenia erozyjne powierzchni roboczych łożysk ślizgowych silników spalinowych, powodowane przez zjawisko kawitacji
Autorzy:
Rawski, F.
Stryjek, P.
Data publikacji:
2003
Słowa kluczowe:
silnik spalinowy
kawitacja
uszkodzenia erozyjne
łożysko główne
łożysko korbowe
łożysko ślizgowe
engine
cavitation
erosive damage
main bearing
crank bearing
bearing
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano szczególny przypadek erozyjnego uszkodzenia panewek łożysk głównych i korbowych silnika spalinowego. Uszkodzenie zostało spowodowane przez zjawisko kawitacji. Przedstawiony model matematyczny zawiera główne parametry i wskaźniki łożyska. Omówiono też niektóre parametry konstrukcyjno-eksploatacyjne łożysk ślizgowych, które mogą spowodować występowanie w nich erozji kawitacyjnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies