Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie wpływu promienia łuku na zachowanie pojazdu szynowego 4–osiowego w krzywej przejściowej powyżej prędkości krytycznej

Tytuł:
Badanie wpływu promienia łuku na zachowanie pojazdu szynowego 4–osiowego w krzywej przejściowej powyżej prędkości krytycznej
Autorzy:
Zboiński, K.
Gołofit-Stawińska, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
promień łuku
pojazd szynowy
drgania samowzbudne
krzywa przejściowa
curve radius
rail vehicle
self-excited vibrations
transition curve
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań wpływu promienia łuku na zachowanie pojazdu 4-osiowego w krzywej przejściowej przy prędkościach większych od krytycznej. Pokazano wykresy drgań samowzbudnych i związanych z nimi cykli granicznych w zależności od nałożonych wymuszeń początkowych bądź ich braku. Autorzy skupili swoją uwagę na przedstawieniu nowo uzyskanych wyników badań, a także wspomnieli o tych uzyskanych wcześniej przez pierwszego z nich dla obiektów 2-osiowych. Główny cel podjętych przez autorów badań to poznanie różnych rodzajów zachowań w krzywej przejściowej dla ruchu powyżej prędkości krytycznej w zależności od wielkości promienia łuku i próba ich sklasyfikowania w sensie postaci.
This article presents results of the study on curve radius influence on behaviour 4-axle railway vehicles in transition curve at velocities higher than critical one. The plots of self-exciting vibrations 1838 and limits cycles connected with them are presented taking account of the imposed initial conditions or their lack. The authors have focused their attention on the presentation of new research results and also have mentioned results obtained previously by the first of them for 2-axle rail vehicles. The main object of the authors’ research is to present different types of behavior in transition curves at velocities higher than critical one and depending on value of the curve radius and to undertake attempt to classify these behaviours.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies