Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ wybranych parametrów sterowania hybrydowego układu napędowego autobusu miejskiego w aspekcie zmniejszenia emisji spalin oraz wskaźników pracy silnika spalinowego

Tytuł:
Wpływ wybranych parametrów sterowania hybrydowego układu napędowego autobusu miejskiego w aspekcie zmniejszenia emisji spalin oraz wskaźników pracy silnika spalinowego
Autorzy:
Bajerlein, M.
Rymaniak, Ł.
Ziółkowski, A.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
autobus
komunikacja miejska
napęd hybrydowy
emisja spalin
bus
public transport
hybrid propulsion
fumes emission
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wyniki badań emisji spalin oraz zużycia paliwa autobusu miejskiego z hybrydowym układem napędowym w konfiguracji szeregowej. Pojazd miał długość 18 m i był wyposażony w silnik trakcyjny o mocy 240 kW oraz silnik spalinowy ZS o pojemności 6,7 dm3 charakteryzujący się mocą znamionową 209 kW przy 2300 obr/min. Pomiary emisji spalin zrealizowano w dwóch cyklach. Pierwszy cykl badań przeprowadzono dla autobusu z pierwotną konfiguracją układu napędowego. Drugi cykl badań wykonano po wprowadzeniu modyfikacji w systemie sterowania parametrami pracy silnika spalinowego i elementów układu napędowego. Badania wykonano w warunkach rzeczywistej eksploatacji autobusu, na trasie komunikacyjnej przewoźnika świadczącego usługi w aglomeracji poznańskiej. Do pomiaru gazowych składników spalin wykorzystano mobliny przyrząd SEMTECH DS z grupy PEMS (Portable Emissions Measurement Systems).
The paper presents the results of emissions and fuel consumption of the bus fitted with a serial hybrid powertrain. The vehicle had a length of 18 m and was equipped with a traction motor of the power output 240 kW and CI engine with a capacity of 6.7 dm3 with power output of 209 kW at 2300 rpm. Emission measurements were carried out in two cycles. The first series of tests were carried out for the bus with the original configuration of the drive system. The second series of tests were performed after the modification of the system control parameters an internal combustion engine and driveline components. The tests were performed under actual conditions of the bus operation in city traffic on a regular bus route, in Poznań agglomeration. For the tests the authors used a portable exhaust emission analyzer SEMTECH DS belonging to a group of PEMS (Portable Emissions Measurement Systems).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies