Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania symulacyjne układu sterowania pracą silnika zasilanego benzyną z dodatkiem wodoru

Tytuł:
Badania symulacyjne układu sterowania pracą silnika zasilanego benzyną z dodatkiem wodoru
Autorzy:
Grabowski, Ł.
Magryta, P.
Siadkowska, K.
Biały, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
silnik benzynowy
układ sterowania
zasilanie gazowe
LPG
gasoline
control
gas supply
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań symulacyjnych wpływu dodatku wodoru do jednostki napędowej zasilanej benzyną samochodową na przebieg wartości średniego ciśnienia indykowanego w stanach dynamicznych pracy silnika. Stany te określono poprzez skokową zmianę obciążenia wywołaną zmianą kąta położenia przepustnicy. Badania wykonano w programie AVL Boost RT, służącym do analizy jednowymiarowej zjawisk dynamicznych występujących w silnikach tłokowych. Badania wykonano dla 7 różnych proporcji benzyny i wodoru w paliwie. Obiektem badań był model czterosuwowego, czterocylindrowego silnika o zapłonie iskrowym A14XER. Jest to silnik o pojemności skokowej 1398 cm3 montowany m.in. w samochodach marki Opel Corsa. Silnik wyposażony jest w wielopunktowy układ wtryskowy benzyny oraz bezstopniową regulację faz rozrządu, posiada on również zmienną geometrię układu dolotowego. Silnik spełnia normę emisji spalin EURO 5.W przeprowadzonych badaniach symulacyjnych wykazano niewielki wpływ zmiany składu paliwa na wartość średniego ciśnienia indykowanego w stanach dynamicznych obciążenia silnika.
The article presents the results of the simulation effect of the addition of hydrogen to gasoline fuel on the course of mean indicated pressure during transient performance of the engine. These conditions are determined by a step change in load – realized by change in the angle of the throttle position. The study was performed in the AVL Boost RT for analyzing one-dimensional dynamic phenomena occurring in piston engines. The study was performed for 7 different proportions of gasoline and hydrogen in the fuel. Object of the study was a model of four-stroke, four-cylinder spark ignition engine A14XER. This is an engine with a displacement of 1398 cm3 mounted in Opel Corsa car. The engine is equipped with a multi-point fuel injection system and infinitely variable valve timing , it also has a variable geometry intake system. The engine meets the emission standard EURO 5. In the simulation studies that were determined it was demonstrated that changes in fuel composition have little effect the average pressure during the dynamic states of engine load.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies