Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Children’s Painting as a Tool for Communicating Needs and Values in Terms of Spatial Planning

Tytuł:
Children’s Painting as a Tool for Communicating Needs and Values in Terms of Spatial Planning
Autorzy:
Sztorc, Aleksandra
Wawszczak, Jagoda
Wiśniewski, Paweł
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
functional design
child-centred spatial design
children’s drawings
projektowanie funkcjonalne
projektowanie przestrzenne skoncentrowane na dziecku
rysunki dzieci
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article undertakes an analysis of drawings by children aged 5−6 years as an important source of knowledge about the perception of living space and basic needs that can be used in the architectural design process. The study, carried out in the form of art workshops, revealed that the children’s artwork focused on key elements.The children’s work was characterised by simplified forms, indicating their natural tendency to prioritise function over decorativeness. This approach can provide valuable inspiration for designers aiming to create more welcoming and intuitive spaces. The authors emphasise that children’s representations of space can not only support the development of minimalist and functional architectural solutions, but also address the emotional needs of users. The article emphasises the potential of children’s imagination as a source of innovative spatial solutions and points to the need to extend the research, both in terms of the diversity of participants and cultural context. Complementing the research with comparisons between different age groups or regions could provide even more diverse and practical conclusions for human-centred architecture.
Artykuł podejmuje analizę rysunków dzieci w wieku 5-6 lat jako ważnego źródła wiedzy na temat postrzegania przestrzeni życiowej i podstawowych potrzeb, które można wykorzystać w procesie projektowania architektonicznego. Badanie, przeprowadzone w formie warsztatów plastycznych, ujawniło, że prace dzieci koncentrowały się na kluczowych elementach.Artykuł podkreśla potencjał dziecięcej wyobraźni jako źródła innowacyjnych rozwiązań przestrzennych i wskazuje na po-trzebę rozszerzenia badań, zarówno pod względem różnorodności uczestników, jak i kontekstu kulturowego. Uzupełnienie badań o porównania między różnymi grupami wiekowymi lub regionami mogłoby dostarczyć jeszcze bardziej zróżnicowa-nych i praktycznych wniosków dla architektury skoncentrowanej na człowieku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies