Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of source data on fatigue estimation of a fighter aircraft

Tytuł:
Influence of source data on fatigue estimation of a fighter aircraft
Autorzy:
Reymer, P.
Zieliński, W.
Kurnyta, A.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
aircraft fatigue
flight data acquisition
load monitoring
zmęczenie struktur lotniczych
rejestracja danych z lotu
monitorowanie obciążeń
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Aircraft structures during operation are exposed to fluctuating loads caused both by aerodynamic and inertial loads. This fluctuation leads to the creation of fatigue cycles, which gradually diminish the residual durability of the structure. During the design process, the flight envelope is defined as well as the design load spectrum, which then defines the durability of the structure (often expressed in means of flight hours). However, during the operation of an individual aircraft the actual load cycles can be significantly lower or higher than the designed; therefore, load monitoring is essential for safe operation of aircraft structures. The following article shows the results of fatigue analysis based on flight data from different flight data recorders for the Su-22 fighter aircraft.
Statki powietrzne w trakcie eksploatacji poddawane są zmiennym obciążeniom wynikającym z oddziaływania sił aerodynamicznych oraz masowych. Zmienność tych obciążeń skutkuje występowaniem cykli zmęczeniowych, stopniowo wyczerpujących trwałość zmęczeniową struktury statku powietrznego. W trakcie projektowania statków powietrznych przyjmuje się obwiednię obciążeń określającą zakres bezpiecznej eksploatacji danego płatowca oraz przyjmuje się wyjściowy profil eksploatacji, dla którego określa się trwałość struktury (najczęściej wyrażoną w godzinach lotu). Jednak w trakcie eksploatacji cykle te mogą być znacząco mniejsze lub większe od założonych, stąd nieodzowne jest monitorowanie eksploatacji dla poszczególnych płatowców. Niniejsze opracowanie przedstawia analizę wpływu źródła danych eksploatacyjnych na oszacowanie zużycia zmęczeniowego na przykładzie samolotów Su-22.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies