Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Możliwości odczytu i wydruku prędkości bezpośrednio z pamięci tachografu cyfrowego oraz z przechowywanych danych, po ich pobraniu z tachografu. Dane zapisane w systemach GPS

Tytuł:
Możliwości odczytu i wydruku prędkości bezpośrednio z pamięci tachografu cyfrowego oraz z przechowywanych danych, po ich pobraniu z tachografu. Dane zapisane w systemach GPS
Autorzy:
Kilijański, J.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
tachograf cyfrowy
rejestracja prędkości
wydruk V-diagram
przechowywanie danych
wydruki z programu Tachospeed
GPS
digital tachograph
speed recording
V-diagram printout
data storage
Tachospeed program
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera opis możliwości wydrukowania diagramu przedstawiającego prędkość, z jaką poruszał się pojazd wyposażony w tachograf cyfrowy oraz pozyskania wydruków z programu Tachospeed z danych przechowywanych, pobranych z tachografu cyfrowego. Artykuł jest nawiązaniem do artykułu M. Ogłozińskiego, zamieszczonego w „Paragrafie na Drodze” nr 11/2016. Autor ten m.in. na s. 63 podał informację, że: „możliwy jest dostęp do danych o prędkości w dowolnym czasie po zdarzeniu, lecz tylko odniesieniu do ostatnich 24 godzin jazdy pojazdu”. Z wiedzy i doświadczenia autora wynika, że informacja ta jest nieprecyzyjna. Możliwości dostępu i pozyskania danych o prędkości są uzależnione od wielu czynników, co przedstawiono w treści artykułu. Zamiarem autora jest wskazanie biegłym źródeł i sposobów pozyskiwania wydruków prędkości, z jaką bezpośrednio przed wypadkiem poruszał się pojazd wyposażony w tachograf cyfrowy lub w GPS.
The article presents a description of the possibilities of printing the diagram showing the speed at which the tachograph equipped vehicle was moving, and obtaining printouts from Tachospeed program from the stored data which were downloaded from the digital tachograph. The article is a reference to the article by M. Ogłoziński published in the Paragraf na Drodze No 11/2016 in which, on page 63, he states: ”the speed data are accessible at any time after the incident, however only with respect to the last 24 hours of vehicle driving”. Taking into consideration the present author’s knowledge and experience, this information does not seem precise. The possibilities to access and acquire the speed data depend on many factors, which was discussed in the article. The aim of the article is to indicate to court experts the sources and methods of obtaining the printout of the speed at which the tachograph or GPS equipped vehicle was moving immediately prior to the incident on the road.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies