Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optimization of consumer decisions and the impact of selected factors on purchasing behavior in polish e-commerce

Tytuł:
Optimization of consumer decisions and the impact of selected factors on purchasing behavior in polish e-commerce
Autorzy:
Tokarski, Daniel
Fajczak-Kowalska, Anita
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
consumer behaviour
e-commerce
online advertising
zachowania konsumentów
handel elektroniczny
reklama internetowa
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The article aims to present consumer behaviour in the process of purchasing goods and services in online stores in the Polish market. The impact of selected factors determining or discouraging online shopping, as well as influencing the choice of an online store by young consumers representing the "Z" generation, was examined. 100 respondents took part in the pilot study, and women constituted nearly 70% of the surveyed population. Depending on the needs of customers, various factors determine whether they will make purchases online or convince them to choose an online store. Additionally, through the prism of various concerns and their own experiences, they assess factors discouraging online shopping. The results of the analysis can be used in practice when planning an advertising campaign by introducing coordinated and organised activities using one or several different related media. The publication also discusses the impact of online advertising on consumer behaviour in e-commerce, combining an interdisciplinary approach in the areas of management and quality sciences with economics and finance. The study was conducted in the fourth quarter of 2022.
Artykuł ma na celu przedstawienie zachowań konsumentów w procesie zakupu towarów i usług w sklepach internetowych na polskim rynku. Zbadano wpływ wybranych czynników determinujących lub zniechęcających do zakupów online, a także wpływających na wybór sklepu internetowego przez młodych konsumentów reprezentujących pokolenie „Z”. W badaniu pilotażowym wzięło udział 100 respondentów, kobiety stanowiły blisko 70% ankietowanej populacji. W zależności od potrzeb klientów o dokonaniu zakupów w Internecie lub przekonaniu ich do wyboru sklepu internetowego decydują różne czynniki. Dodatkowo, przez pryzmat różnych obaw i własnych doświadczeń, oceniają czynniki zniechęcające do zakupów w Internecie. Wyniki analizy mogą zostać wykorzystane w praktyce, w planowaniu kampanii reklamowej poprzez wprowadzenie skoordynowanych i zorganizowanych działań, wykorzystujących jeden lub szereg różnych, powiązanych ze sobą środków przekazu. W publikacji omówiono ponadto wpływ reklamy internetowej na zachowania konsumentów w handlu elektronicznym, łącząc interdyscyplinarne podejście w obszarach nauk o zarządzaniu i jakości z ekonomią i finansami. Badanie przeprowadzono w IV kwartale 2022 roku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies