Tytuł pozycji:
Kształtowanie przepływów informacyjno-materiałowych w procesach dystrybucji w perspektywie marketingowej kategorii produktów
W artykule omówione zostało zagadnienie kształtowania przepływów informacyjno-materiałowych w połączeniu z koncepcją marketingowej kategorii produktów. Podejście takie wskazuje na potrzebę przeformatowania struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwach i dopasowania ich do celów związanych z logistyka kategorii produktów. Główne wnioski wypływają ze zmiany postrzegania powiazania popytu na produkty w dystrybucji, co kształtuje decyzje w obszarze zarządzania logistycznego przedsiębiorstwem, a co za tym idzie, podziału ról i zadań logistycznych w przedsiębiorstwie. Zmiany te mają charakter jakościowy i mogą mieć decydujące znaczenie dla budowania systemów dystrybucji przedsiębiorstw handlowych.
Paper discussed the issue of shaping the information and material flows in combination with marketing product category management. This approach highlights the need for reformatting the organizational structures in companies and match them to purposes related to the logistics of product categories. The main conclusions flow from the altered perception linking the demand for products in the distribution, logistics management decisions what shapes the company and, consequently, the Division of roles and tasks in the enterprise. These changes has qualitative nature and can be crucial to build distribution systems traders.