Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mixed-Methods Study of Arabic Online Review Influence on Purchase Intention (AOCR-PI)

Tytuł:
Mixed-Methods Study of Arabic Online Review Influence on Purchase Intention (AOCR-PI)
Autorzy:
Alghamdi, Ahmad
Beloff, Natalia
White, Martin
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
e-commerce
independent online review platform
online book reviews
online consumer review
elaboration likelihood model
niezależna platforma recenzji
recenzja książki
recenzja konsumenta
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Online customer reviews (OCRs) have become vital for shoppers, aiding their purchase decisions amidst the rapid growth of user-generated content. However, a lack of research has been done to study the impact of OCRs on the purchase intentions of Arab consumers. Therefore, applying Western online review systems to other cultures without further consideration may pose challenges. This study aims to examine how various factors of OCRs affect Arab consumers' buying intentions. Employing a mixed-methods approach, quantitative data from a survey questionnaire (633 responses) and qualitative insights from interviews (15 participants) were collected and analysed sequentially. The findings reveal that review central cues (valence, comprehensiveness, readability and images) and some peripheral cues (volume and reviewer experience) significantly influence purchase intention. By contrast, reviewer identity disclosure and reputation are not deemed important by Arab book shoppers. The semi-structured interviews validated the significance of reading OCRs before purchase, offered insights into the impact of various related factors and revealed a new factor that is shared perspectives between the reviewer and OCR receiver. The study contributes theoretical insights and provides managerial implications for ORP developers and book publishers, aiming to enhance user experience and drive sales.
1. Main Track: Regular Papers
2. Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies