Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Chiny – strategiczny partner Polski w handlu z krajami spoza UE

Tytuł:
Chiny – strategiczny partner Polski w handlu z krajami spoza UE
Autorzy:
Bułkowska, M.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
handel zagraniczny
produkty rolno-spożywcze
Polska
Chiny
foreign trade
agri-food products
Poland
China
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Chiny są jednym z największych eksporterów i importerów produktów rolno-spożywczych na świecie. W 2016 r.udział Chin w polskim eksporcie rolno-spożywczym wyniósł jednak zaledwie 0,4%, a w imporcie 1,9%. W 2016 r. Polska wyeksportowała do Chin produkty rolno-spożywcze o łącznej wartości 114 mln USD. W strukturze towarowej polskiego eksportu do Chin dominowały produkty mleczne oraz mięso i podroby. Wartość polskiego importu w 2016 r. była blisko trzykrotnie wyższa niż eksportu. Polska sprowadzała z Chin głównie mrożone filety rybne, których wartość stanowiła ok. 1/3 importu. Ujemne saldo obrotów handlowych ukształtowało się na poziomie 225 mln USD. Chiny są perspektywicznym rynkiem zbytu dla polskich produktów rolno-spożywczych, szczególnie jeśli chodzi o słodycze, mleko i przetwory oraz mięso. Główną barierę rozwoju eksportu do Chin stanowią restrykcyjne przepisy sanitarne i fitosanitarne. Oddziałują one negatywnie zwłaszcza na pozycję polskich eksporterów mięsa na tym rynku.
China is one of the largest exporters and importers of agri-food products in the world. In 2016, China’s participation in Polish agri-food exports was only 0.4%, and 1.9% in import. In 2016, Polish exports of agri-food products to China amounted to USD 114 million. The commodity structure of Polish exports to China was dominated by dairy products as well as meat and offals. The value of Polish imports in 2016 was nearly three times higher than exports. Poland imported mainly frozen fish fillets from China, the value of which was almost 1/3 of imports. Negative trade balance amounted to USD 225 million. China is a promising market for Polish agri-food products, especially for sweets, milk and milk products and meat. The main barier to the development of exports to China includes restrictive sanitary and phytosanitary regulations. They have a negative impact on the position of Polish meat exporters in this market.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies