Tytuł pozycji:
Relations with stakeholders in a socially responsible company. The case of car manufacturer
This article shows the important role that plays stakeholder relations in a socially responsible company. Stakeholder theory is the basis for the interpretation of the concept of social responsibility. Therefore, it is not possible to run a socially responsible enterprise without identifying and responding to the needs of its stakeholders. In this article, the author discusses the main assumptions of stakeholder theory and major stakeholder typologies. An example of a car manufacturer is showing how to build and manage relationships with stakeholders and, in particular, the process of communicating and gaining feedback from stakeholders.
Niniejszy artykuł ukazuje ważną rolę, jaką odgrywają relacje z interesariuszami w społecznie odpowiedzialnym przedsiębiorstwie. Teoria interesariuszy stanowi podstawę interpretacji koncepcji społecznej odpowiedzialności. W związku z tym nie jest możliwe prowadzenie przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego bez identyfikowania i odpowiadania na potrzeby jego interesariuszy. W artykule autorka omówiła główne założenia teorii interesariuszy oraz ważniejsze typologie interesariuszy. Na wybranym przykładzie producenta samochodów przedstawiono sposób tworzenia i zarządzania relacjami z interesariuszami a w szczególności proces komunikowania i pozyskiwania informacji zwrotnej od interesariuszy.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).