Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Images of Internationalisation – from the Evidence of Spanish, Polish and Ukrainian Textile and Clothing Enterprises

Tytuł:
Images of Internationalisation – from the Evidence of Spanish, Polish and Ukrainian Textile and Clothing Enterprises
Autorzy:
Patora-Wysocka, Z.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
internationalisation
textile and clothing small and medium enterprises
Ukrainian, Spanish and Polish enterprises
internacjonalizacja
małe i średnie przedsiębiorstwa tekstylne i odzieżowe
ukraińskie, hiszpańskie i polskie przedsiębiorstwa
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Strong competition from the Far East and the expiration of the Multi Fibre Arrangement (MFA) have led to the restructuring of the European textile and clothing industry. The relative stabilisation of textile and clothing companies was disrupted by the global financial and economic crisis of 2008. Given the way the textile and clothing industry functions and the prevalent models of competition, internationalisation provides good, realistic prospects for the development of European enterprises in that sector. This study compares small Ukrainian, Polish and Spanish enterprises in this respect. While they are characterised by different degrees of market maturity, they largely share the general characteristics of small and medium enterprises (SMEs). The results reveal three interpretative perspectives for the internationalisation of companies.
Sektor przemysłu tekstylno - odzieżowego w Europie przeszedł restrukturyzację w związku z zaostrzeniem konkurencji ze strony krajów Dalekiego Wschodu i wygaśnięciem MFA (Multi Fibre Arrangement). Względna stabilizacja przedsiębiorstw tekstylno - odzieżowych została załamana w 2008 roku światowym kryzysem finansowo - gospodarczym. Specyfika sektora i konkurencji w przemyśle tekstylno - odzieżowym sprawia, że internacjonalizacja działalności gospodarczej jest bardzo mocną i realną perspektywą rozwoju przedsiębiorstw europejskich. W badaniach porównano w tym sensie małe przedsiębiorstwa ukraińskie, polskie i hiszpańskie. Reprezentują one bowiem różny poziom dojrzałości rynku, jednak z racji specyfiki sektora MSP (małych i średnich przedsiębiorstw) opisują je też niewątpliwie pewne cechy wspólne. Wyniki badań przedstawiają zarys trzech perspektyw interpretacyjnych internacjonalizacji przedsiębiorstw.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies