Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

RES UNIVERSITAS: THE CASE OF THE UNIVERSITY IN A KNOWLEDGE-BASED SOCIETY

Tytuł:
RES UNIVERSITAS: THE CASE OF THE UNIVERSITY IN A KNOWLEDGE-BASED SOCIETY
Autorzy:
Vevere Velga
Tematy:
HUMANITIES' ROLE
KNOWLEDGE-BASED SOCIETY
UNIVERSITIES' ROLE
PHILOSOPHY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article addresses the special role of universities in building a knowledge-based society. According to education sociologist Gerard Delanty, the university is a place where knowledge, culture and society interact; it is the producer and transformer of knowledge as science and knowledge as culture. This article, adopting Delanty's perspective, analyses the role of universities in Latvia in forming a knowledge-based society, changes that are taking place in universities, and the role of philosophically oriented disciplines in universities. The author indicates that it is characteristic of modern universities to decrease the role of 'pure' humanities and to integrate philosophy into the research system. The article contains interviews with five associate professors and professors of philosophy from four of the largest institutions of higher education in Latvia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies