Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Specificity of the strategy of small family enterprises in Poland - empirical research

Tytuł:
Specificity of the strategy of small family enterprises in Poland - empirical research
Autorzy:
Marjanski A.
Tematy:
SMALL FAMILY ENTERPRISES (POLAND)
ECONOMICS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Character of the strategies of small family enterprises is determined by the influence of family factors and the limited size and the subject resources. The specificity of the family company causes that in construction and strategy implementation count not only rational principles and willingness for the maximization profits but as well as family interest and her norms and values. The strategic planning has parallel character integrating both family and business goals. A crucial long-term element of the strategy is an inheritance and desire for assuring functioning of the company through generations coming one after another. Methods of strategic analysis encounter difficulties at limited application and strategies have not formalized, incremental and emergent character.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies