Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Monopolistic Competition and Price Discrimination as a Development Company Strategy in the Primary Housing Market

Tytuł:
Monopolistic Competition and Price Discrimination as a Development Company Strategy in the Primary Housing Market
Autorzy:
Jacek Łaszek
Krzysztof Olszewski
Joanna Waszczuk
Tematy:
Monopolistic competition
price differentiation
housing market
information asymmetry
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Firms operating in the property sector use information asymmetry and the local monopoly to differentiate prices of housing units. Selling similar housing to purchasers at various prices allows them to maximize profits. The aim of this article is to analyze empirically the behavior of developers, that shape the market situation. It is necessary to depart from the classical analysis of enterprises that operate in a free and competitive market and produce typical, homogeneous goods. We analyze firms that produce heterogeneous goods and make individual trans-actions with each client. We use the hedonic regression to compare the theoretical and empirical prices per sq. m. of dwelling in the primary market in Warsaw and find significant dispersions. The price discrimination strategy, can be one of the explanations of the observed high, upward elasticity of prices.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies