Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Contrary Feelings and the Cognitive Significance of Art

Tytuł:
Contrary Feelings and the Cognitive Significance of Art
Autorzy:
Alcaraz Leon Maria J.
Tematy:
EMOTIONAL RESPONSE TO ARTWORKS
HUMAN SENSIBILITY
MORAL TRAINING
MORALS AND ART
PHILOSOPHY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Emotional response to artworks as a source of moral training or experimentation has long been disputed in the history of aesthetics. In this article I address the matter by focusing upon a kind of specimen that may by especially troublesome for an advocate of art's capacity to educate our sentiments. The cases I focus upon - which I place under the label of the asymmetry problem - are those in which our emotional or evaluative response seems contrary to the one we would have expected when the represented contents are real. I critically review some of the main arguments offered to explain these cases and to challenge the role of art in improving morals. I seek to explain why these responses are not as problematic as one may initially think and to consider in a new light art's capacity to shape our sensibilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies