Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE FIVE PERSONALITY DIMENSIONS IN RELATION TO CREATIVE THINKING OF ADOLESCENTS

Tytuł:
THE FIVE PERSONALITY DIMENSIONS IN RELATION TO CREATIVE THINKING OF ADOLESCENTS
Autorzy:
Szobiova E.
Tematy:
ADOLESCENTS
CREATIVE THINKING
GENDER DIFFERENCES
PERSONALITY DIMENSIONS
PSYCHOLOGY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study presents the creative personality profile from the point of view of five personality dimensions (neuroticism, extraversion, openness, agreeableness, conscientiousness) in relation to creative thinking of the adolescents, namely of the gender differences. For the creativity identification use was made of the Torrance Test of Creative Thinking. To measure the personality dimensions, the NEO Five-Factor Inventory (Costa, McCrae, 1989) was applied to a sample of 370 adolescents (196 boys and 174 girls, mean age 18 years). This research has yielded several remarkable results. We found the significant differences between the girls and boys in neuroticism and openness.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies