Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przerzucalność podatku od niektórych instytucji finansowych – skutki wprowadzenia podatku dla klientów instytucji finansowych w Polsce

Tytuł:
Przerzucalność podatku od niektórych instytucji finansowych – skutki wprowadzenia podatku dla klientów instytucji finansowych w Polsce
Shifting of the tax on certain financial institutions – the impact of the introduction of the bank levy on financial institutions customers in Poland
Autorzy:
Twarowska-Ratajczak Małgorzata
Tematy:
Podatek bankowy
Podatek od niektórych instytucji finansowych
Przerzucalność podatku
Bank tax
Tax on certain financial institutions
Tax shifting
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Po kryzysie finansowym w latach 2007-2008 wiele państw, w tym Polska, zdecydowało się na wprowadzenie dodatkowych danin publicznych obciążających banki lub inne instytucje finansowe. Wprowadzenie w Polsce podatku od niektórych instytucji finansowych powinno wpływać negatywnie na zyski osiągane przez instytucje objęte podatkiem, jednak w praktyce efekt ten może być łagodzony przez przerzucanie kosztu podatku na klientów. W związku z tym celem artykułu jest zbadanie skali zjawiska przerzucania podatku na klientów instytucji finansowych w oparciu o wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród klientów instytucji finansowych.

After the financial crisis in 2007-2008, many countries, including Poland, decided to introduce additional public levies on banks or other financial institutions. The introduction of a tax on certain financial institutions in Poland should have a negative impact on the profits made by the institutions subject to the tax, but in practice this effect may be mitigated by passing on the cost of the tax to customers. Therefore, the aim of the article is to examine the scale of the phenomenon of tax shifting to the customers of financial institutions on the basis of the results of surveys conducted among the customers of financial institutions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies