Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PEDAGOGICKO-TVORIVÁ METÓDA THOMASA OSTERMEIERA

Tytuł:
PEDAGOGICKO-TVORIVÁ METÓDA THOMASA OSTERMEIERA
Thomas Ostermeier’s pedagogical and creative method
Autorzy:
Goriaux Pelechová Jitka
Tematy:
CREATIVE PROCESS
ACTORS
DIRECTOR
INDUCTIVE METHOD
OSTERMEIER THOMAS
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
How does an actor become the creator of his own art, rather than performer of the stage director’s instructions? What are the creative sources he can call upon? And what are the tools of a stage director (pedagogue), willing to guide his (student) actors to an autonomous creative process? For the sake of finding answers to these questions Thomas Ostermeier has developed a specific working process that rests on the Brechtian inductive method, but it also contains a variation of many elements of Stanislavsky’s system and of Meyerhold’s legacy. The stage director’s objective, while employing this method, is, in his own words “not to direct at all, not to dictate, not to order, prescribe, tell or instruct” but quite the contrary “to delegate [his] work to actors, to their art, to their imagination, and to their expertise”. The paper not only aims at describing this method, but also at reflecting its concrete application during a workshop led by Ostermeier, the target group being the students of DAMU in Prague.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies