Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IMPACT OF PSYCHOLOGICAL PREPARATION INFORMATION ON RETIREMENT PLANNING INTENTION AND RETIREMENT CONCEPTUALIZATION

Tytuł:
IMPACT OF PSYCHOLOGICAL PREPARATION INFORMATION ON RETIREMENT PLANNING INTENTION AND RETIREMENT CONCEPTUALIZATION
Autorzy:
Bačová Viera
Kohút Michal
Halama Peter
Tematy:
RETIREMENT
PRE-RETIREES
CONCEPTUALIZATION
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The research aim was to find out whether providing information on psychological preparation would produce changes in pre-retirees retirement planning intentions and advance retirement concepts. In the experiment, we divided the pre-retirees (N = 567, mean age of 54.91, SD = 3.55 years, working full-time) into four groups (with and without pre-test, with and without the information provided). There were no differences between the pre-test and post-test conditions. However, the results showed that participants acknowledged the need to prepare for retirement even before the intervention. The participants also rated themselves as psychologically prepared for retirement. The results also indicated which pre-retirees could benefit from psychological preparation: those who believe they would have a disadvantageous and unfavourable retirement transition. The next group is the ones who tend to conceptualize their retirement as an imposed disruption as they also perceive their psychological resources for a successful transition as insufficient.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies