Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ile techne, ile praxis? W poszukiwaniu koncepcji praktyki jako elementu kształcenia nauczycielskiego profesjonalizmu

Tytuł:
Ile techne, ile praxis? W poszukiwaniu koncepcji praktyki jako elementu kształcenia nauczycielskiego profesjonalizmu
HOW MUCH TECHNE AND HOW MUCH PRAXIS? IN QUEST FOR PRACTICE AS AN ELEMENT OF IMPROVING TEACHER PROFESSIONALISM
Autorzy:
Maria Czerepaniak-Walczak
Tematy:
TEACHING
LEARNING
PROFESSIONAL COMPETENCES
KNWOLEDGE
PRACTICE
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The text poses a question about teachers’ workplace. It sounds like a heresy, but it is extremely important from the point of view of this profession. School is only one of venues of teachers’ work and students’ learning. Information openness and diversity of situations that create a learning possibility significantly distant teachers’ workplaces from a classroom or an after-school club. This, in turn, forces us to view the practice from a wider perspective than ever and perceive it as an integral element of teachers’ education. That means seeking concepts of such practices which will become a real source of teachers’ competences, i.e. the knowledge about learning determinants and mechanisms, practical and cognitive skills used in the process of professional practice, abilities of autonomic and responsible performance of undertaken tasks and reflective self-evaluation. In this understanding the practices of teachers-to-be have not only educational functions, i.e. are a source of knowledge and skills that are necessary to be a teacher in various situations, but they are also a crucial circumstance of evaluating the appropriateness and candidates’ success/failure in their future teaching job. This role of teachers’ practices is often underestimated, neglected or simply unnoticed both by the organisers and students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies