Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

EFFECT OF LEARNING IN THE PRISONER’S DILEMMA GAME

Tytuł:
EFFECT OF LEARNING IN THE PRISONER’S DILEMMA GAME
Autorzy:
Štepán Veselý
Tematy:
PRISONER
DECISION-MAKING
LEARNING
THEORY OF GAMES
EXPERIMENT
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The task of this experimental study is to examine the existence of an effect of learning when initial and further encounters (i.e., iterated games) with undisclosed predetermined strategies are compared. This is one of the first systematic empirical studies of the inter-game learning in the Prisoner’s Dilemma game. Effect of learning in terms of higher gains in repeated encounters was found for the whole set of five strategies taken together (Tit for Tat, Deterrent, Bully, Benevolent and Random), and individually for three of the strategies employed (Tit for Tat, Deterrent, and Bully). We also tested whether there was an effect of learning both in women and in men as a group. 45 subjects (18 males, 27 females) participated in the study each subject played 15 iterated games of at least 30-trial duration.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies