Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IS RELIGION INDEPENDENT OF STUDENTS’ APPROACHES TO LEARNING?

Tytuł:
IS RELIGION INDEPENDENT OF STUDENTS’ APPROACHES TO LEARNING?
Autorzy:
Antonio Muñoz-García
Tematy:
RELIGION
SPIRITUALITY
LEARNING
UNIVERSITY STUDENTS
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the advancement of our understanding of the nature and development of student learning, learning approaches (LA) take centre stage, usually differentiated (Biggs, 2001) as Surface (SA), Deep (DA) and Achieving (AA). These styles are conditioned by aspects of the context and the student, but religion has not been studied. This study was designed ex post facto using correlation, discrimination and regression analysis, and its results indicated an association between religion and LA. DA was associated with an experience of and interest in spirituality. However, SA and AA were related to measurements of religious orientation and beliefs. Existential wellbeing was inversely related to deep approaches and positively to surface and achieving approaches. Religion showed a limited capacity to discriminate among different LAs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies