Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Surcos" ("Bruzdy"), czyli film czarny wobec hiszpańskiej rzeczywistości powojennej

Tytuł:
"Surcos" ("Bruzdy"), czyli film czarny wobec hiszpańskiej rzeczywistości powojennej
SURCOS (FURROWS): FILM NOIR TOWARDS A SPANISH POSTWAR REALITY
Autorzy:
Agnieszka Sycińska
Tematy:
BLACK CINEMA
NEO-REALIST FILM IN SPAIN
FURROWS
NOIR MOTIFS
FEMME FATALE MOTIF
SPANISH BLACK FILMS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article is an analysis of one of the first Spanish neo-realist films which also contains numerous elements of black cinema. First of all, we have shown the role of this picture in the Spanish post-Civil War cinema and afterwards demonstrated why and how the director used the aesthetics of film noir. For this purpose we have analyzed in Furrows such black elements as the appearance of criminal, misogynistic and violent characters, opressive atmosphere of dark and claustrophobic Madrid city and destructive women. However, we have also tried to explain the lack of some typical components of this kind of cinema such as the presence of a seductive femme fatale, hard-boiled detective or omnipresent ambiguity. This absence is a distinctive feature of all Spanish black films.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies