Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SOCIO-ECONOMIC STATUS AND ITS EFFECT ON VALUE-ADDED

Tytuł:
SOCIO-ECONOMIC STATUS AND ITS EFFECT ON VALUE-ADDED
Autorzy:
Juraj Falath
Zuzana Juščáková
Tematy:
VALUE-ADDED
CLASS ANALYSIS
SOCIO-ECONOMIC STATUS
EUROPE
EDUCATION
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Lisbon strategy requires European education systems to produce applicable graduates in present environment of the increasing competitiveness and social cohesion. Inclusive growth starts with providing effective education to all children regardless of sex, disabilities or socio-economic status (SES). We present the methodology of identifying the value-added as one of the indicators of school effectiveness. In the sample of 26 schools and 1 229 pupils we observe their results in nationwide cognitive testing, information about family background and attitudes. We aim to explain disproportions between schools in the context of equal access to education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies