Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Paradigmatic Change in the Media-Mediated Communication after the Onset of Online Media Technologies

Tytuł:
The Paradigmatic Change in the Media-Mediated Communication after the Onset of Online Media Technologies
Autorzy:
Sámelová Anna
Tematy:
emotionality
instrumental rationality
media-mediated communication
media technology
offline media
online media
paradigmatic change
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study provides an overview of the basic characteristics of media-mediated communication in three historical stages – the printing age, the broadcasting age, and the current online media technology age. The rupture (discontinuity) between offline and online media-mediated communication established qualitatively new entities and relationships in society in which a wide variety of technologies are in common use – in the field of subject and its normative regulation as well as in the field of cognitive habits and skills of the individual and society as a whole. The consequences are evident in both the technological (cognitive) and technical (habitual) processes of human action, and they can be observed and examined in the field of ontology as well as epistemology and axiology. Thus, the aim of the study is to describe this peculiar environment following media logic in the development of media technologies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies