Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania patronizujące, czyli gdy pomaganie przeszkadza

Tytuł:
Zachowania patronizujące, czyli gdy pomaganie przeszkadza
PATRONIZING BEHAVIOURS, WHEN HELPING INTERFERES
Autorzy:
Małgorzata Grabus
Tematy:
patronizing
patronizing bahaviours
enterprise effectiveness
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Organizations incessantly are seeking the possibility of improving their efficiency, finding new concepts allowing explaining employees’ behaviours and their influence on organizational effectiveness. Such a new psychological construct are patronizing behaviours that are behaviours based on stereotypes, resulting from assigning the person to the specific group, protective in intention, however triggering feelings of being more dependent or less independent than it would resulted from the formal position. The most characteristic of patronizing behaviours is putting oneself versus to somebody, getting the other person to the category of the underdog requiring the help or support, who cannot get anything independently. The article implements the notion of patronizing behaviours in the context of their influence on enterprises’ effectiveness by the analysis of employee relations and treating customers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies