Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

VEDECKÉ POZNÁVANIE A PRAGMA-DIALEKTIKA

Tytuł:
VEDECKÉ POZNÁVANIE A PRAGMA-DIALEKTIKA
Scientific cognition and pragma-dialectics
Autorzy:
Taliga Miloš
Tematy:
SCIENTIFIC COGNITION
PRAGMA-DIALECTICS
THEORY OF KNOWLEDGE
CRITICAL THINKING
GÁBOR ZEMPLÉN
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Based on a critical analysis of a specific theory of knowledge course, Gábor Zemplén has identified several barriers frustrating efforts to support critical thinking in science education. He proposes three strategies of how to bolster up critical thinking skills in teaching science-oriented courses. One of them is to implement the pragma-dialectical theory of argumentation in classes. The paper calls attention to three implicit assumptions behind the Zemplén’s proposal, subjects them to internal criticism, and argues that they cannot be reconciled with each other. By criticizing them externally, the paper aims to show that it is not apposite to explain or model scientific cognition by the pragma-dialectical theory of argumentation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies